Hoe Cheung Kwong extra omzet scoort met cadeaubonnen
Sinds 1980 is Cheung Kwong een begrip in Franeker. Met hun verfijnde Asian shared dining-concept weten ze al jaren vaste gasten te verrassen. Maar met de introductie van hun nieuwe cadeaubonnen wilden ze niet alleen hun bestaande publiek enthousiasmeren, maar ook nieuwe gasten aantrekken. En dat is gelukt, met één slimme actie.
Hoe Cheung Kwong met één slimme actie zijn cadeaubonlancering een vliegende start gaf
De actie: 20% extra waarde bij aankoop
Om de lancering kracht bij te zetten, bood Cheung Kwong tijdelijk 20% extra waarde op elke cadeaubon. Klanten konden eenvoudig online of in de zaak een bon kopen van bijvoorbeeld €50,00 en ontvingen daar €60,00 aan waarde voor terug. Een bon van €100,00? Die werd automatisch €120,00 waard.
Het resultaat: volle tafels en een betere cashflow
De actie was een schot in de roos. In korte tijd zorgde de video op de socials van Cheung Kwong voor:
- Bekendheid van de Cheung Kwong cadeaubon
- Een directe stijging in omzet
- Meer gasten die de bon gebruikten om kennis te maken met Cheung Kwong
- Een sterkere cashflow, doordat het geld binnenkwam vóórdat het besteed werd
Door slim gebruik te maken van urgentie en waarde, wist Cheung Kwong niet alleen meer cadeaubonnen te verkopen, maar ook zijn merk te versterken.
Ook zo’n vliegende start maken?
Wil je zelf ook een knallende lancering van je cadeaubonnen? Laat je inspireren door dit voorbeeld. De actie van Cheung Kwong werd volledig begeleid door de Horeca Marketing Academy, in samenwerking met Gifty. Samen zorgden we voor de strategie, uitvoering én techniek.