Hoe plaats je het beste de Gifty bestelmodule voor de meeste verkoop

Naar overzicht |

De bestelmodule van Gifty biedt jouw klanten een eenvoudige manier om jouw cadeaubon direct via je website te kopen. Hoe en waar je de bestelmodule op je website plaatst, kan een groot verschil maken in de verkoopresultaten. In deze blog bespreken we vier opties voor het integreren van de bestelmodule op jouw website:

  1. Direct openen vanuit het menu 
  2. De bestelmodule op een aparte cadeaubon-pagina (aanbevolen)
  3. Openen via het cadeau-icoon
  4. Openen via een link of afbeelding


Bekijk in deze video hoe deze opties er uit zien op een website. Lees verder om de voordelen van elke aanpak te ontdekken en te bepalen welke optie het beste past bij jouw website en de ervaring die je jouw klanten wilt bieden.


Optie 1: Bestelmodule direct openen vanuit het menu

De meest effectieve manier om de verkoop van cadeaubonnen te stimuleren, is door “Cadeaubon” toe te voegen aan het hoofdmenu van je website. Met onderstaande code opent de bestelmodule “over” je website heen. Het menu is vaak de eerste plek waar bezoekers kijken en wanneer de cadeaubon als zichtbaar item in het menu staat, trekt automatisch de aandacht. Ook bezoekers die eigenlijk voor iets anders op je website komen, raken hierdoor geïnspireerd en weten dat ze nu – of later – eenvoudig jouw cadeaubon kunnen kopen. Een goed voorbeeld hiervan is hoe Pannenkoekenbakker dit doet. Voor meer informatie over deze implementatie, bekijk de documentatie.

Voordelen:

  • Altijd zichtbaar, waardoor klanten eenvoudig de cadeaubon-optie kunnen vinden.
  • Inspireert bezoekers die de cadeaubon-optie opmerken tijdens hun bezoek.


Optie 2: De bestelmodule op een aparte cadeaubon-pagina plaatsen (aanbevolen)

Ons advies is om een aparte pagina met extra informatie over je cadeaubon te maken en hierop de bestelmodule te plaatsen voor de beste conversie. Je kunt er hierbij voor kiezen om de bestelmodule via een link of knop te openen, of de bestelmodule direct in te sluiten op de betreffende pagina.

Deze optie biedt de mogelijkheid om een eigen landingspagina te maken die ook nog eens goed gevonden wordt in zoekmachines (SEO). Vergeet niet om deze pagina een prominente plek in het menu van je website te geven. Een goed voorbeeld hiervan is hoe Mout Hilversum dit doet. Voor meer informatie over hoe je dit implementeert, bekijk de documentatie.

Voordelen:

  • Ideaal voor SEO: een aparte pagina kan beter gevonden worden in zoekmachines.
  • Mogelijkheid om uitgebreide informatie over de cadeaubon te geven zoals geldigheid, verzendopties, uitstraling, etc
  • Biedt ruimte voor extra functies, zoals een saldochecker.


Optie 3: Bestelmodule openen via het cadeau-icoon

Met deze optie voeg je een cadeau-icoon toe dat op alle pagina’s van je website zichtbaar is. Bezoekers kunnen de bestelmodule openen door op dit icoon te klikken. Hoewel deze aanpak handig is, kan het cadeau-icoon soms over het hoofd worden gezien. Dit is hoe het cadeau-icoon er op de website van Moeke uitziet. Voor meer informatie over hoe je dit implementeert, bekijk de documentatie.

Voordelen:

  • De bestelmodule is op elke pagina van je website beschikbaar.
  • Past bij een minimalistisch ontwerp zonder extra menu-opties.
  • Snel te plaatsen

Nadelen:

  • Het cadeau-icoon kan door bezoekers worden gemist
  • Het cadeau-icoon kan als storend worden ervaren
  • Het cadeau-icoon kan conflicteren met andere widgets op mobiel


Optie 4: Bestelmodule openen via een link of afbeelding

Je kunt de bestelmodule ook laten openen via een link in je tekst of bijvoorbeeld een afbeelding. Op deze manier heb je geen widget op je website en staat deze niet in je hoofdmenu. Je kunt de link bijvoorbeeld in je footer plaatsen, zoals bijvoorbeeld Oostwegel Collection dit doet. Voor meer informatie over hoe je dit implementeert, bekijk de documentatie.

Nadelen:

  • Bezoekers zien de cadeaubon-optie eenvoudig over het hoofd waardoor er aanzienlijk minder cadeaubonnen verkocht worden
  • Bezoekers raken niet geinspireerd om een cadeaubon – nu of later – te kopen


Hoe implementeer je de bestelmodule?

Wil je de bestelmodule integreren, maar weet je niet precies hoe? Geen zorgen! Je kunt kiezen om dit door een ontwikkelaar te laten doen of het zelf te regelen. In de documentatie van Gifty vind je een stap-voor-stap handleiding voor elke optie.


Welke optie past bij jou?

Bij het kiezen van de juiste optie is het belangrijk om rekening te houden met jouw website en het surfgedrag van je klanten. Denk goed na over zichtbaarheid en hoeveel informatie je wilt delen. Door een doordachte keuze te maken, kun je het maximale halen uit de verkoop van cadeaubonnen via jouw website. Heb je vragen of wil je gewoon even sparren over de beste aanpak? Neem dan contact met ons op of plan een demo in. Wij staan voor je klaar!

`