Cadeaubonnen bij Moeke: zo doen ze dat met Gifty

Naar overzicht |

Bij Moeke draait alles om gastvrijheid. Of je nu langskomt voor een uitgebreide lunch, een biertje in de zon of een borrel met vrienden – Moeke zorgt dat je je thuis voelt. Maar één ding had Moeke jarenlang niet: cadeaubonnen. Gek eigenlijk, want er kwamen regelmatig vragen binnen van gasten die iemand een middagje of avondje Moeke cadeau wilden doen.

We zagen steeds vaker dat mensen ons vroegen of ze een dinerbon konden kopen, vertelt het team van Moeke. En dat snapten we ook wel. Een cadeautje met een beleving doet het altijd goed en bij Moeke is het natuurlijk veel gezelliger dan een fles wijn uit de supermarkt.
.
Voordat we met Gifty werkten, was er geen systeem voor. Er lagen geen bonnen bij de bar, er waren geen printjes om in te vullen. En eerlijk is eerlijk: als je het zelf moet regelen, komt het er vaak gewoon niet van. We vonden het lastig om er zelf iets goeds voor op te zetten. Je moet dan zelf gaan bijhouden welke cadeaubonnen er zijn uitgegeven, hoe lang ze geldig zijn, of ze al verzilverd zijn, etc. Daar hadden we gewoonweg de tijd én de middelen niet voor.
.
En doordat we verschillende vestigingen hebben, werd het nóg lastiger. We wilden een systeem waarmee cadeaubonnen bij meerdere vestigingen makkelijk beheerd konden worden. Wie heeft waar gekocht? En waar wordt het verzilverd?


Gewoon ‘via via’ gehoord

Toen kwam Gifty in beeld. Geen grote campagne of een fancy salespitch, maar gewoon via via. We hoorden van andere ondernemers dat ze tevreden waren over Gifty. Dus we zijn gaan kijken. Wat ons aansprak waren de mogelijkheden én de samenwerking. Het voelde meteen goed. 

De overstap was snel gemaakt. En sindsdien is er iets veranderd bij Moeke. Niet zozeer voor de gasten – die kopen gewoon een leuke Moeke cadeaubon via moeke.nl of bij 1 van onze vestigingen – maar vooral achter de schermen. Het is zoveel makkelijker geworden. De app werkt prettig, ook voor onze medewerkers. Iedereen weet hoe het werkt, je hoeft niks handmatig bij te houden en het proces loopt gewoon lekker, ook tussen de vestigingen onderling. 

En ook al gebruiken we bij Moeke niet dagelijks allerlei functies of speciale tools – het gemak zit juist in hoe vanzelfsprekend het is geworden. Het draait niet om toeters en bellen, maar om hoe soepel het loopt. Dat maakt het verschil.


Restaurant Moeke – verkoopt cadeaubonnen meerdere vestigingen via Gifty

Problemen? Nauwelijks.

Natuurlijk zijn er af en toe van die kleine dingen. Zoals een bon die in de post verloren gaat. “Dat gebeurt gelukkig niet vaak, maar als het gebeurt, willen mensen natuurlijk wel graag dat het opgelost wordt. Dan nemen we contact op met Gifty. Dat gaat altijd snel en vriendelijk. 

Gemiddeld is er zo’n één keer per maand contact. Soms om te overleggen over een nieuwe locatie, soms over een verloren bon. Eigenlijk verloopt dat altijd goed. We voelen ons serieus genomen en het contact is persoonlijk. Dat waarderen we echt. 

Op de vraag hoe bereikbaar Gifty is, komt er zonder twijfel een 5 uit 5. En ook de reactiesnelheid scoort maximaal. Je weet gewoon dat er iemand voor je klaarstaat als dat nodig is.


Geen wensenlijst, wél tevredenheid

Bij Moeke is er op dit moment geen wensenlijstje voor nieuwe functies, dat zegt ook wel iets. We zijn tevreden met hoe het nu werkt. Het doet wat het moet doen. En als we in de toekomst iets extra’s nodig hebben, weten we dat Gifty meedenkt. 

De vraag of we Gifty zouden aanbevelen aan andere bedrijven, beantwoorden we met een volmondig “ja”. Niet alleen vanwege het systeem zelf, maar ook vanwege de mensen erachter. De ondersteuning is vriendelijk en behulpzaam en dat is belangrijk. Uiteindelijk werk je liever samen met een partij die je vertrouwt.



Restaurant Moeke – verkoopt cadeaubonnen meerdere vestigingen via Gifty

Cadeaubonnen die écht gebruikt worden

Wat Moeke het mooist vindt aan het werken met Gifty? Dat mensen nu écht een Moeke-moment cadeau kunnen geven. Dat gebeurt ook regelmatig. Soms zie je mensen langskomen die vertellen dat ze een bon hebben gekregen en nu voor het eerst bij ons zijn. Dat is leuk om te horen. 

Zo is de cadeaubon inmiddels een klein maar waardevol onderdeel geworden van Moeke’s gastvrijheid. Niet met schreeuwerige promotie, maar gewoon als extraatje voor mensen die iets leuks willen geven. We hoeven er zelf bijna niks voor te doen en onze gasten zijn er blij mee. Dat is voor ons een win-win. 

En dus gaat Moeke gewoon lekker door zoals ze bezig zijn. Met biertjes op het terras, koffies in de ochtendzon en met cadeaubonnen voor wie het Moeke-gevoel cadeau wil doen.

`